توسعه و به‌روز نمودن وب‌سایت چیزی بیشتر از تغییر مطالب و تصاویر است. تغییر و بهینه‌سازی وب‌سایت به معنای استفاده از تکنولوژی‌های نوین، تغییر دامنه و بهینه‌سازی سئو، است. به این فکر کنید که وب‌سایت شما در ۲ سال، ۵ سال و ۱۰ سال گذشته چگونه بود. مطمئناً از نسخه امروزش کاملاً متفاوت بود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - 2018 October 27

 

تمام تجارت‌های امروز اگر بخواهند با رقبای خود پیش بروند باید از تکنولوژی روز استفاده کنند. بنابراین باید پیشرفت‌های عرصه تکنولوژی را زیر نظر گرفته و از آن‌ها در وب‌سایت و شرکت خود استفاده کنید. وب سایت‌های امروز مطالب گسترده‌ای ارائه می‌دهند و از سیستم پیچیده‌ای استفاده می‌کنند. آیا نمی‌دانید برای تغییر وب‌سایت خود از چه تکنولوژی بهره ببرید؟ در اینجا برخی از آن‌ها را به شما معرفی خواهیم نمود.

۱. فروشگاه‌های مجازی با کمک واقعیت مجازی
زمانی که به تجارت الکترونیکی فکر می‌کنید معمولاً به یاد این می‌افتید که در یک سایت عضو شده و به‌صورت آنلاین از آن خرید کنید. اما واقعیت مجازی در آینده روش خرید آنلاین را تغییر خواهد داد. تصور کنید یک هدست واقعیت مجازی پوشیده و به‌جای اینکه به‌صورت آنلاین کاتالوگ‌ها را بررسی کنید، در یک فروشگاه مجازی قدم زده و لوازم موردنظر خود را می‌بینید.

هم‌اکنون EBay اولین فروشگاه واقعیت مجازی جهان را ارائه می‌دهد و در این راه از یک فروشگاه استرالیایی کمک می‌گیرد که به مشتری امکان می‌دهد از خانه خرید کنند. اگرچه استفاده از واقعیت مجازی در یک سایت تجاری به زمان و سرمایه نیاز دارد، اما یک تجربه خرید نوین در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

۲. نام‌های جالب برای وب‌سایت
یکی از چالش‌های هر تجارت این است که یک نام دامنه مناسب برای آن انتخاب کنیم. خوشبختانه امروز صاحبان مشاغل با گزینه‌های بسیاری پیش رو هستند. پائول استاهورا، بنیان‌گذار و مدیرعامل Donuts Inc، یک شرکت ثبت دامنه اینترنتی بدون “com” که با حدود ۲۰۰ افزونه فعالیت می‌کند، می‌گوید “تجارت‌های سراسر جهان باید نام دامنه‌ای انتخاب کنند که هویت و هدفشان را نشان دهد. تنها در این صورت است که این شرکت‌ها می‌توانند در سراسر جهان شناخته‌شده شوند و هدف خود را مشخص کنند.”

برای مثال هیچ‌کس نمی‌تواند بداند Driftaway.com چیست، اما www.Driftaway.coffee کاملاً نشان می‌دهد که هدف این تجارت چیست. Amici.com ممکن نیست هدف تجارت شما را نشان دهد اما www.Amici.catering به شما می‌گوید که این یک شرکت پذیرایی از مراسم است.

درحالی‌که بیشتر تجارت‌های متوسط از دامنه “not-com” استفاده نمی‌کنند، شرکت‌های بزرگ به استفاده از این دامنه روی آورده اند. برای مثال، سازمان خصوصی لیدی گاگا از BornThisWay.foundation استفاده می‌کند، و شرکت مادر گوگل یعنی Alphabet، دامنه ABC.xyz را معرفی نموده‌اند. حتی فروشگاه بزرگی مانند آمازون هم از نام دامنه‌های www.Amazon.clothing و www.Amazon.shoes استفاده می‌کند تا خریداران را به صفحات مختلف راهنمایی نموده و سئو را افزایش دهد.

۳. افزایش شخصی‌سازی
تکنولوژی روزبه‌روز هوشمندتر می‌شود و حالا فرصت آن است که تجارت الکترونیکی در وب سایت‌های خود از هوش مصنوعی استفاده کند. یک وب‌سایت چیزی بیشتر از یک صفحه جذاب با مطالب جالب است. یک وب‌سایت اگر به‌درستی طراحی شود می‌تواند اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان را در اختیار شما قرار داده و با کمک اطلاعات بازدیدکنندگان پیشین، به شما کمک کند تا نیازهای آن‌ها را در آینده پیش‌بینی کنید. اطلاعات بیشتر باعث افزایش شخصی‌سازی وب‌سایت شده و درنتیجه تجربه بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برای مثال آمازون را در نظر بگیرید. فروشگاه آن در سیاتل از تکنولوژی به نام “پیش‌بینی حمل‌ونقل” استفاده می‌کند، که طی آن حتی پیش از آن‌که کاربر کلید خرید را کلیک کند، بسته‌ها را تحویل می‌دهند. این تکنولوژی نه‌تنها زمان تلف‌شده و مراحل غیرضروری را حذف می‌کند، بلکه رضایت مشتری را افزایش داده و باعث می‌شود به یک شرکت وفادار بمانند. آمازون می‌تواند با استفاده از اطلاعات خرید قبلی کاربر و عادت‌های خرید او از همین سایت، رفتار مشتری و خرید او را پیش‌بینی کند.

۴. واقعیت افزوده
با تولید و ورود تلفن‌های هوشمند به بازار، وب سایت‌ها برای بهینه‌سازی موبایل تلاش بیشتری می‌کنند. روش‌های تعاملی گذشته برای حفظ کاربر که نهایتاً به از دست دادن کاربر به وب سایت‌های رقیب منجر می‌شد، دیگر کارآمد نیست. امروزه وب سایت‌ها باید پا را فراتر نهاده و در وب‌سایت خود از واقعیت افزوده استفاده کنند.

یک بازی موبایل به نام Pokémon Go واقعیت افزوده را به میان آورده و توجه بازار را به خود جلب نمود. واقعیت افزوده همانند واقعیت مجازی نیست. در واقعیت افزوده کاربران می‌توانند محیط فیزیکی که در آن هستند را ازلحاظ گرافیکی ارتقا دهند. تکنولوژی عینک‌های پیشرفته باعث می‌شود که همه بخش‌های وب‌سایت به تکنولوژی واقعیت افزوده مجهز شوند. سایت‌های مانند Lenscrafters، دارای وب سایت‌هایی است که به مشتری اجازه می‌دهد تا کالای فروشگاه را با کمک واقعیت افزوده و عینک‌های نوین مشاهده کنند.

اگر دارای یک فروشگاه آنلاین هستید که محصولات شما پیش از خرید باید به‌دقت بررسی شوند، واقعیت افزوده می‌تواند بازدهی وب‌سایت و فروشگاه شما را افزایش دهد.

تکنولوژی به‌سرعت در حال گسترش است و به وب‌سایت‌ها اجازه نمی‌ده تا ساکن بمانند. شرکت‌ها به‌سرعت باهم رقابت می‌کنند و استفاده از تکنولوژی نوین باعث می‌شود که وب‌سایت شما توجه کاربر را به خود جلب کند. گسترش دامنه‌های بدون “com” و ظهور تکنولوژی واقعیت مجازی، می‌تواند به وب سایت‌هایی که چیزی بیشتر از مطلب و ویدیو هستند، کمک کند.

بنابراین یکی از بهترین راه‌ها برای توسعه وب‌سایت و کسب اطمینان از اینکه وب‌سایت شما در میان انبوه وب‌سایت‌ها فراموش نمی‌شود، این است که به‌طور مرتب آن را بررسی نموده و صفحات مختلف را به‌روز کنید.

منبع: پروشات

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :