مپ‌باکس، نقشه‌های آنلاین خودرو اعلام کرد با همکاری مایکروسافت، اینتل و ARM قصد توسعه نقشه‌های نسل جدید برای خودروهای خودران را دارند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 01

 

مپ‌باکس به‌صورت مستقل اپلیکیشن نقشه نمی‌سازد. این استارتاپ متشکل از گروهی از چند کمپانی است که به‌جای رقابت با گوگل مپِ آلفابت با کمپانی HERE Technologies جزییات نقشه را برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری مهیا کرده و وارد اپلیکیشن‌های اصلی می‌کند. در حال حاضر خدمات مپ‌باکس را می‌توان روی اپلیکیشن اسنپ چت و نیز دلیوری بقالی آنلاین Instacart یافت. {لینک}

کمپانی مستقر در واشنگتن اخیراً 228 میلیون دلار سرمایه‌گذاری از سوی Vision Fund متعلق به سافت بانک ژاپن و گروه DFJ Growth دریافت کرد که به گفته «اریک گاندرسن» مدیر اجرایی، آنها قصد دارند نقشه‌ای برای رایانه (و نه انسان) درون خودرو بسازند تا فناوری خودران بتواند از جزییات نقشه بهره‌مند شده و بدون خطا راهبری انجام شود.

مپ‌باکس اخیراً سیستم خود را به‌روزرسانی کرده و اجازه می‌دهد تا راننده بتواند خطوط جاده‌ای و علائم محدودیت سرعت در جاده‌ها را آنلاین ببیند. این سیستم از طریق سرویس کلود مایکروسافت(Azure) مدیریت آنلاین شده تا دیتا در موقع لازم ارسال و دریافت شود. سرورهای مایکروسافت باید به‌قدری سریع باشند تا الگوریتم‌های تعریف‌شده را آنالیز کرده و دیتای صحیح را در زمان مناسب پیش روی راننده بگذارند.

مپ‌باکس به‌طور جداگانه با تراشه ساز معروف، ARM برای بهینه‌سازی نرم‌افزاری بصری خودکار، همکاری کرده تا ویژگی‌هایی مانند خطوط رانندگی، علائم جاده‌ای از طریق تراشه مخصوص به رسمیت شناخته شوند.

مپ‌باکس همچنین با واحد فناوری خودران اینتل (Mobileye) قرارداد همکاری بسته است. (Mobileye سال گذشته به قیمت 15.3 میلیارد دلار توسط اینتل خریداری شد)

کمپانی Mobileye در حال ساخت پایگاه داده عظیمی از ویژگی‌های جاده‌های مختلف در امریکا است که روی سرورهای کلود ذخیره می‌شود تا خودروهای جدید از طریق موبایل دیتای موردنیاز را بر اساس شعاع 200 متری خود در کسری از ثانیه دریافت کنند. حس‌گرهای خودرو با دریافت دیتا و تحلیل به‌موقع، صنعت خودران را جلو خواهند برد.

بدین ترتیب، نقشه‌های آنلاین اساس کار خودروهای خودران می‌شوند و توسعه دهنده چنین نقشه‌هایی برگ برنده را در آینده بیزینس خودران خواهد داشت.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :