کد خبر: ۱۷۸۱
مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه اول مهرماه با اکثریت قاطع 420 رای موافق در برابر 9 رای مخالف!، لایحه اعطای کمک یک میلیارد دلاری ایالات متحده به اسرائیل برای تقویت سامانه‌های گنبد آهنین را تصویب کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - 2021 September 24

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه اول مهرماه با اکثریت قاطع 420 رای موافق در برابر 9 رای مخالف!، لایحه اعطای کمک یک میلیارد دلاری ایالات متحده به اسرائیل برای تقویت سامانه‌های گنبد آهنین را تصویب کرد.

رویترز می‌گوید، حمایت نمایندگان حزب دموکرات که اکثریت را در این مجلس در اختیار دارند به نوعی پایان دادن به انتقادهای جمهوری خواهان در خصوص عدم حمایت این حزب از اسرائیل است.این لایحه برای تصویب نهایی به سنای آمریکا ارسال می‌شود.

روزا دلورو، رئیس کمیسیون تخصیص بودجه در مجلس نمایندگان ایالات متحده از حزب دموکرات در این خصوص گفت، تصویب این لایحه بیانگر این است که تعهد کنگره به کشور دوست و متحد اسرائیل ، موضع مشترک هر دو حزب است.

تصویب کمک یک میلیارد دلاری به گنبد آهنین اسرائیل در مجلس نمایندگان امریکا

به گزارش مرکز تحقیقات کنگره، ایالات متحده از حدود یک دهه پیش حمایت مالی خود را از توسعه سیستم گنبد آهنین اسرائیل آغاز کرد و حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای تولید و نگهداری آن اختصاص داده است. این سیستم برای رهگیری و انهدام موشک‌های کوتاه بردی که به سمت اسرائیل شلیک می‌شود٬ طراحی شده است.

در روز چهارشنبه، ۳۱ شهریورماه، مخالفت‌های فزاینده شماری از نمایندگان مجلس در نشست روز سه‌شنبه، ۳۰ شهریور، هنگام بحث و بررسی بودجه دولت فدرال در بند تامین بودجه اضافی برای سامانه گنبد آهنین اسرائیل موجب شد که این بند از لایحه بودجه موقت حذف شود.

رسانه‌های اسرائیل مخالفت شماری از نمایندگان عضو جناح پیشرو در حزب دموکرات در کنگره مانند الکساندرا اوکاسیو کورتز، ایلهان عمر و رشیده طلیب را در عدم تصویب سریع بودجه کمک اضطراری به اسرائیل موثر دانستند.

استنی هویر، رهبر اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان، در این زمینه گفته است٬ چند نفر هستند که از این امر حمایت نمی‌کنند ، اما اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان ٬ نه بر اساس تمایلات جناحی بلکه به شیوه آمریکایی از دفاع از دولت دموکراتیک اسرائیل حمایت می‌کنند.

تصویب کمک یک میلیارد دلاری به گنبد آهنین اسرائیل در مجلس نمایندگان امریکا

ارتش اسرائیل در پی عملیات جنگی ۱۱ روزه در اواخر بهار امسال در برابر سازمان‌های فلسطینی و گروههای جهادی در غزه، به آمریکا اطلاع داد که ذخیره موشک‌هایی که در سامانه گنبد آهنین به کار گرفته می‌شود، ناکافی است.

ارتش اسرائيل روز ۳۱ اردیبهشت اعلام کرده بود که در جریان این درگیری، چهار هزار راکت از غزه به اسرائيل شلیک شد که از این تعداد ۳۲۰۰ راکت به اسرائيل رسید و سامانه «گنبد آهنین» این کشور حدود ۹۰ درصد از راکت‌های شلیک شده به این کشور را رهگیری و منهدم کرد.

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آب و هوا
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۶۲°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۸.۰۵ km/h
رطوبت:۱۲%
 
۱۲.۶۲ | ۱۲.۶۲
نظرسنجی
میزان آشنایی و اطلاعات شما درباره رمزارزها چقدر است؟
خوبه، بر اساس تحلیل خودم ترید میکنم
آشنایی نسبی دارم و دیگران براام ترید می‌کنند
آشنایی کمی دارم و ترید نمی کنم
قبلا ترید می کردم ولی الان در بازار نیستم
در حال آموزش تریدینگ هستم
اطلاع خاصی ندارم
فقط اخبار آن را پیگیری می کنم