در ارتباط با کمک رسانی هوش مصنوعی به کسب و کار و هوشمندی کسب و کار با کمک الگوریتم ها و بطور کلی علم هوش مصنوعی نظرات متفاوتی در مراکز آکادمیک و علمی و وب سایت ها و شبکه های اجتماعی ارائه می شود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 18

 

همواره تمرکز اصلی تولید کنندگان نرم افزار های هوش تجاری و تحلیل داده ها بر روی ابزارهای سلف سرویس بوده است. این راهکار ها به روش کمترین کلیک به کمک کاربرانی که در هر سطحی ار مهارت های نرم افزاری هستند آمده تا به تصمیم گیری بهتر آن ها کمک کنند. اما یک مشکل بزرگ وجود دارد: قابلیت این ابزار ها در ایجاد بینش واضح و دقیق به سرعت در حال کاهش است و نمی توان انتظار داشت همه افراد سازمان دانشمند و خبره داده ها باشند و مسئولیت های اصلی کسب و کار خود را نیز انجام دهند.

در سال ۲۰۱۸ میلادی بیشتر کاربران سازمان ها به ابزار های تحلیل سلف سرویس دسترسی خواهند داشت اما حقیقت این است که این کاربران باید اطلاعات بسیار زیادی داشته باشند تا بتوانند تحلیل های درست خود را شروع کنند.

مشکل اساسی این است که حتی با وجود اینگونه ابزار های تحلیل سلف سرویس بیشتر کاربران با فقدان مهارت های تحلیلی برای تشخیص الگوهای نهفته در داده ها روبرو هستند و از آن بدتر اینکه همه آن ها نمی توانند چنین قابلیتی داشته باشند.

امروزه تحلیل های پیش نگر، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی درهای جدید را به روی نسل جدید ابزار های تحلیلی باز کرده اند که اگر به درستی پیاده سازی شوند می توانند در نهایت دید بسیار خوبی در تحلیل داده های بزرگ یا پیچیده ایجاد کنند تا اقدامات و تصمیمات خوبی در زمان مناسب در سازمان ها گرفته شود.

اینکه سیستم های کامپیوتری دیدگاه بهتری از داده های پیچیده را اکتشاف می کنند یک داستان علمی-تخیلی نیست.

 

منبع: کیسان

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :