شمار میلیاردرهای جهان همچنان افزایش می‌یابد و به سرمایه آنها نیز به شدت افزوده می‌شود. تحقیق شرکت مشاورتی PwC و بانک سوئیسی UBS در این باره نشان می‌دهد که چین در راس این رقابت جهانی قرار دارد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - 2018 October 27

 

بازارهای بورس پررونق، قیمت‌های افزایش‌یابنده مستغلات و رونق اقتصادی سبب شده‌اند که سرمایه ثروتمندان جهان در سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) به نسبت سال قبل از آن ۱۹ درصد افزایش یابد و به ۹/ ۸ هزار میلیارد دلار برسد.

این آمار در تحقیقی از طرف شرکت مشاورتی PwC به همراه بانک سوئیسی یوبی‌اس (UBS) به تازگی منتشر شده است. در این تحقیق می‌خوانیم که شمار میلیاردرها در سراسر جهان همواره افزایش می‌یابد.

شمار میلیاردرها اما هنوز قابل شمارش است: دو هزار و ۱۵۸ مرد و زن در سراسر جهان سرمایه‌ای عظیم را به خود اختصاص داده‌اند که دوبرابر قدرت اقتصادی سالانه آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا (۳/۳ هزار میلیارد یورو در سال ۲۰۱۷) است.

در این تحقیق آمده است که سرمایه متوسط هریک از میلیاردرهای جهان در حال حاضر چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو می‌شود.

چینی ها در جوانی ثروتمند می‌شوند

سال‌هاست فرایند ثروتمند شدن شهروندان چین همچنان ادامه دارد. سرمایه ثروتمندان چینی در سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) ۳۹ درصد افزایش یافت و به ۱۲/ ۱ هزار میلیارد دلار رسید که در سطح جهان منحصر به فرد است.

نتیجه این تحقیق نشان می‌دهد که ۳۷۳ شهروند چین در شمار میلیاردرهای جهان قرار دارند. در سال ۲۰۱۶ این تعداد ۳۱۸ نفر بودند. ثروتمندترین میلیاردر چینی ۵۵ ساله است. این در حالی است که سن متوسط میلیاردرهای جهان ۶۴ سال است.

نتیجه تحقیق شرکت مشاورتی PwC و بانک سوئیسی یوبی‌اس (UBS) نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۷ از ۳۳۲ نفری که بر میلیاردرهای جهان افزوده شده‌اند، ۱۹۹ نفر در پی فعالیت‌های شخصی خود ثروتمند شده‌اند و از این تعداد ۸۹ نفر چینی هستند.

شمار میلیاردرهای آلمان نیز در سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش یافته و از ۱۱۷ به ۱۲۳ نفر رسیده است. به این ترتیب آلمان با افزایش پنج درصدی میلیاردرهایش در میان کشورهای اروپایی بیشترین میلیاردرها را دارد و یک- پنجم مجموع ۴۱۴ میلیاردر اروپایی آلمانی هستند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۲۲°
بیشینه:۱۲.۳۵°
وضعيت:نيمه ابري
سرعت باد:۳.۰۹ km/h
رطوبت:۱۹%
 
۱۲.۳۵ | ۱۲.۲۲
تصاویر