از نامی که بر روی این سیستم‌ها گذاشته است پیداست که توسط این سیستم‌ها می‌توان ورود و خروج افراد را به ساختمان‌ها کنترل کرد. در طول سال‌های اخیر سیستم‌های کنترل تردد کامل‌تر و دقیق‌تر شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 02

از نامی که بر روی این سیستم‌ها گذاشته است پیداست که توسط این سیستم‌ها می‌توان ورود و خروج افراد را به ساختمان‌ها کنترل کرد. در طول سال‌های اخیر سیستم‌های کنترل تردد کامل‌تر و دقیق‌تر شده‌اند. سیستم کنترل تردد معمولاً در ورودی ساختمان‌ها نصب می‌شود.همچنین ممکن است در بخش‌های داخلی یک ساختمان برای نظارت بر یک بخش خصوصی که ورود افراد مختلف ممنوع است نصب شود.  

سیستم کنترل تردد معمولاً شامل اجزای زیر می‌شود

کارت تردد: این کارت‌ها مانند کلیدهای الکتریکی هستند که اجازه‌ی ورود را به افراد می‌دهند. هر کارت تردد به‌صورت اختصاصی کد دهی شده است.

کارت خوان: دستگاه الکتریکی که می‌تواند کدهای تعریف شده برای کارت‌های تردد را بخواند. این دستگاه باید در محل ورود نصب شود.

صفحه کلید کارت خوان: این وسیله دارای اعداد است که اگر برای ورود نیاز به وارد کردن کد باشد و می‌توان برای آن کد تعریف کرد و از این طریق ورود افراد را کنترل کرد.

سخت افزار قفل الکتریکی: این قطعه یک قفل الکتریکی می‌باشد که بر روی درب‌های ورودی نصب می‌شود و با سیستم کنترل تردد در ارتباط است و در صورت درست بودن کد ورودی یا کارت استفاده شده قفل درب را برای ورود باز می‌کند.

سرور کنترل تردد: سیستم کامپیوتری به‌عنوان مغز سیستم کنترل تردد عمل می‌کند. تمام عبور و مرورها توسط کامپیوتر سرور ثبت می‌شود. برای مدیریت داده‌های ارسال شده از تمام دستگاه‌های کارت‌خوان معمولاً یک کامپیوتر کافی می‌باشد. بر روی کامپیوتر یک نرم افزار کنترل تردد نصب می‌گردد که از طریق آن همه‌ی داده مدیریت می‌شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :