نشریه «فوربس» در تازه ترین شماره خود منتشر کرد
پردرآمدترين بازيگران سينماي جهان در تازه‌ترين شماره نشريه معتبر فوربس معرفي شدند. اين ليست درحالي منتشر شده است كه رابرت داونی جونیور برای سومین سال متوالی در صدر فهرست پردرآمدترین هنرپیشه‌‌های سال 2015 جای گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016 November 30

پردرآمدترين بازيگران سينماي جهان در تازه‌ترين شماره نشريه معتبر فوربس معرفي شدند. اين ليست درحالي منتشر شده است كه رابرت داونی جونیور برای سومین سال متوالی در صدر فهرست پردرآمدترین هنرپیشه‌‌های سال 2015 جای گرفته است. درآمد سالانه اين هنرپيشه آمريكايي 80 میلیون دلار است و بالاتر از قهرمان هنگ‌کنگی یعنی جکی‌ چان قرار مي‌گيرد.


گرچه فیلم‌های جکی چان همواره در چین بیشترین فروش را داشته است، اما استقبال خوب مردم این کشور از فیلم انتقام جویان3 با بازی داونی جونیور موجب شده است این فیلم فقط در بازار چین 240 میلیون دلار فروش داشته باشد و جایگاه او را در صدر فهرست پردرآمدترین هنرپیشه‌های جهان مستحکم کند.

جکی چان می‌گوید: «من همیشه به نقشه نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم جهان به ما تعلق دارد. آمریکا به من تعلق دارد و چین به شما تعلق دارد.» جکی چان در فیلم‌های بسیاری که به صورت محصول مشترک شرق و غرب تولید شده، مانند تیغه اژدها، بازی کرده است. فوربس در گزارش 2015 خود درباره فهرست پردرآمدترین هنرپیشه‌های جهان علاوه بر هنرپیشه‌های خارجی که در فیلم‌های آمریکایی بازی می‌کنند، هنرپیشه‌هایی را که به تنهایی در صنعت بین‌المللی فیلمسازی فعالیت می‌کنند، در نظر گرفته است. بنابراین در فهرست امسال 12 نفر به این رتبه‌بندی اضافه شده‌اند که درآمد پنج نفر از آنها از بالیوود نشأت می‌گیرد. 3 نفر از این افراد جزو 10 نفر برتر قرار دارند: آمیتا باچان و سلمان خان با درآمد 5/ 33 میلیون دلاری در جایگاه هفتم پردرآمدترین هنرپیشه‌های 2015 قرار گرفته‌اند و آکشی کومار با درآمد 5/ 32 میلیون دلار در جایگاه هشتم قرار دارد.

در فهرست امسال 6 نفر از 10 نفر اول آمریکایی هستند که وین دیزل در رتبه سوم قرار گرفته است. درآمد او به لطف موفقیت فیلم خشن 7 به 47 میلیون دلار رسیده است. این در شرایطی است که درآمد نصب بازی سریع و خشن در سراسر جهان به 5/ 1 میلیارد دلار رسیده که 77 درصد از این مبلغ مربوط به خارج از آمریکا بوده و 400 میلیون دلار مربوط به چین. دیزل به نشریه فوربس گفت:« سریع و خشن در حال دگرگون کردن هالیوود است و به روش‌هایی درحال تغییر چهره هالیوود است

گرچه فروش فیلم در آمریکا و کانادا دچار کاهش شده، یعنی بین سال‌های 2013 تا 2014 با افت 5 درصدی به 4/ 10 میلیارد دلار رسیده است، اما بازار جهانی فیلم به ویژه در چین به رشد خود ادامه داده و با افزایش 34 درصدی به 8/ 4 میلیارد دلار رسیده است. افزایش فروش جهانی به ستاره‌هایی مانند دیزل که محبوبیتی فراتر از مرزها دارد، نیازمند است یا به ستاره‌هایی نیاز دارد که بتوانند عامه مردم را سرگرم کنند. این استراتژی آدام سندلر است که فیلم‌هایش به طور سنتی درمیان مخاطبان خانگی محبوب بوده است. سندلر در سال جاری قرار داد تولید چهار فیلم را امضا کرده و توانسته است 41 میلیون دلار درآمد کسب کند. به این ترتیب درآمد او از درآمد مارک والبرگ دیگر بازیگر آمریکایی 9 میلیون دلار بیشتر بوده است. مارک والبرگ با درآمد 32میلیون دلاری نیز در میان 10 هنرپیشه پردرآمد جای گرفته است.

بردلی کوپر، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی نیز توانسته است رتبه 4 پردرآمدترین هنرپیشه‌های امسال را به خود اختصاص دهد. درآمد او که بازیگر و تهیه‌کننده فیلم تک‌تیرانداز آمریکایی است 5/ 41 میلیون دلار بوده است. تام کروز با درآمد 40 میلیون دلار جایگاه ششم این فهرست را در اختیار گرفته است.

او تهیه‌کننده فیلم‌های ماموریت غیرممکن است و به دلیل عملکرد خوب این فیلم‌ها در گیشه، این درآمد را به دست آورده است. 34 هنرپیشه پردرآمد از هفت کشور جهان از تاریخ اول ژوئن 2014 تا اول ژوئن 2015 در مجموع 941 میلیون دلار درآمد خالص(درآمد قبل از کسر مالیات) داشته‌اند. به گفته نشریه فوربس، آمار درآمدی این هنرپیشه‌ها از ارقام مرکز اطلاعاتی نیلسون، باکس‌آفیس موجو و آی‌ام‌دی‌بی و همچنین مصاحبه با نمایندگان، وکلا و خود هنرپیشه‌ها به دست آمده است. در این فهرست فقط درآمد هنرپیشه‌های مرد درنظر گرفته شده است و فهرست جداگانه‌ای در مورد پردرآمدترین زنان هنرپیشه به زودی توسط نشریه فوربس منتشر خواهد شد.


فهرست کامل پردرآمدترین بازیگران سال سینمای جهان به نقل از نشریه فوربس
1-
رابرت داونی جونیور: 80 میلیون دلار، 2- جکی چان: 50 میلیون دلار، 3- وین دیزل: 47 میلیون دلار، 4- بردلی کوپر: 5/ 41 میلیون دلار، 5- آدام سندلر: 41 میلیون دلار، 6- تام کروز: 40 میلیون دلار ،7- آمیتا باچان: 5/ 33 میلیون دلار، 7- سلمان خان: 5/ 33 میلیون دلار،9- آشکای کومار: 5/ 32 میلیون دلار، 10- مارک والبرگ: 32 میلیون دلار، 11- دواین جانسون: 5/ 31 میلیون دلار ،12- جانی دپ: 30 میلیون دلار ،13- لئوناردو دی کاپریو: 29 میلیون دلار،14- چانینگ تاتوم: 29 میلیون دلار، 15- کریس همسورث: 27 میلیون دلار ،15- دنیل کریگ: 27 میلیون دلار.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :