مقام های بهداشتی بریتانیا اخیرا برای مبارزه با چاقی فراگیر کودکان، یک اپلیکشن رایگان به نام "شوگر اسمارت" را برای پایش و اندازه گیری میزان شکر روزانه آنها در اختیار والدین گذاشته اند. مصرف شکر در میان مردم بریتانیا تقریبا سه برابر میزان توصیه شده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 12

بکی هال یکی از مادرانی است که با استفاده از اپلیکیشن شوگر اسمارت موافق است و می‌گوید برچسب های مواد خوراکی اغلب پیچیده هستند و خواندن و فهمیدن آنها دشوار است. اما با این استفاده از اپلیکشین، او فقط بارکد مواد خوراکی را اسکن می کند و به راحتی میزان شکر موجود در آن را بر حسب وزن و حجم روی صفحه تلفنش می بیند.

به گفته بکی بعضی وقت ها آدم شوکه می‌شود؛ مثلا وقتی می بینید یک قوطی نوشابه به اندازه ۱۵ حبه قند، حاوی شکر هست.

دکتر آلیسون تدستون مدیر اداره کنترل چاقی و سلامت غذایی می گوید "بچه های انگلیسی خیلی شکر می خورند، گاهی حتی ۳ برابر میزان توصیه شده در روز، و این مشکلات بسیاری برای آنها ایجاد می کند. تقریبا نیمی از کودکان زیر ۸ سال، دندان های پوسیده دارند و یک سوم از کودکان زیر ۱۱ سال هم چاق هستند؛ و ما واقعا به راه هایی نیاز داریم که به این عادت خطرناک پایان بدهیم."

مقام های بهداشتی انگلستان می گویند کودکان بین ۴ تا ۱۰ ساله انگلیسی به طور میانگین سالیانه ۲۲ کیلوگرم یعنی تقریبا نصف وزن خودشان، شکر می خورند و حالا آنها امیدوارند این اپلیکیشن جدید، چشم مردم را به روی واقعیت باز کند.

تام فرای سخنگوی انجمن ملی مبارزه با چاقی می‌گوید "من فکر می کنم در حال حاضر شوک دادن به مردم، تنها راهی است که پیش پای ماست. ما ۲۵ سال را سرسری گذراندیم و نتیجه نگرفتیم. و حالا باید روش تازه ای اتخاذ کنیم و به صراحت با مردم درباره خطری که بچه های آنها را تهدید می کند، حرف بزنیم."

در بریتانیا، هزینه بهداشتی تحمیل شده از چاقی، سالانه ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار آمریکاست و مقام های بهداشتی می گویند اگر شیوه مؤثری اتخاذ نشود، این رقم تا سال ۲۰۵۰ میلادی دو برابر خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :