تله‌کنفرانس به‌وسیله تلفن یا وسایل دیگری که ارتباط گفتاری را میان دو نفر یا بیشتر که نمی‌توانند در یکجا گرد آیند فراهم می‌کند. با تله‌کنفرانس یا وسایل جدیدتر، از جمله ویدئو …
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 February 16

تله‌کنفرانس به‌وسیله تلفن یا وسایل دیگری که ارتباط گفتاری را میان دو نفر یا بیشتر که نمی‌توانند در یکجا گرد آیند فراهم می‌کند. با تله‌کنفرانس یا وسایل جدیدتر، از جمله ویدئو کنفرانس (با تلویزیون یا دیگر وسایل) ـ تله کنفرانس می‌تواند نیز محفل خانوادگی را که هر یک در نقطه‌ای هستند برقرار کند. همچنین می‌توان از آن به‌عنوان وسایل آموزشی استفاده کرد. سازمان‌های آموزش عالی می‌توانند با تله کنفرانس، سمینارهای علمی تشکیل داده تا دانشجویان و استادان بتوانند از راه دور با یکدیگر به‌وسیله کنفرانس دیدار و گفتگو کنند.

برقراری تله‌کنفرانس در دهه ۱۹۶۰ و دهه ۱۹۷۰ گران بود زیرا که زمان اشغال تلفنی به‌وسیله اپراتورها زیاد بود. با ارتباط مستقیم تله‌کنفرانس بیش از پیش آسان و اقتصادی شد و مولتی تله‌کنفرانس در جاهای مختلف به‌جائی رسیده که بیش از ۸۰ محل را می‌توان در یک تله کنفرانس شرکت داد. ماشین‌فکس یا دیگر وسائل رساننده اطلاعات نیز به میدان آمده است. این تغییر در نحوهٔ رسانیدن اطلاعات تأثیر گذاشته اما دیداری نبود.

نخست ویدئو در دهه ۱۹۶۰ قدم به عرصه ظهور گذاشت ولی خیلی گران بود. در نخستین سال‌ها ویدیو کنفرانس معمولاً به‌وسیله تلویزیون با مدار بسته برای گروه‌‌های بزرگ تنها در دو محل امکان‌پذیر بود. تنها راه تازه تله کنفرانس‌ها در دهه ۱۹۷۰ به‌ظهور رسید معمولاً با یک محل گفتاری و با یک گیرنده میسر می‌شد. در اوایل دهه ۱۹۸۰t، At یک سرویس ویدیو کنفرانس دایر کردند.

مشتریان به استودیوهای محلی برای دیدار یکدیگر می‌رفتند و از آنجا از راه دور با یکدیگر دیدار و گفتگو می‌کردند. این ایده و اندیشه در دهه ۱۹۹۰ عملی‌تر گشت. اتاق‌های استودیو با برقراری ارتباط با ماهواره‌های مخابراتی و وسایل دیجیتالی بر ارزش تله کنفرانس ویدیوئی افزوده و یکی از نتایج ویدیو کنفرانس، قابلیت برقراری ارتباط و برقراری وعده دیدار ویدیو کنفرانسی برای آینده است.

کنفرانس کامپیوتری بیش از دو تله کنفرانس و تله کنفرانس ویدیوئی برقرار می‌کند. کنفرانس کامپیوتری می‌تواند میان تعدادی یا بسیاری از افراد تماس رودرو و مقابل هم با پست الکترونیکی و کارت‌های الکترونیکی ارتباط برقرار کنند حتی می‌توانند عکس‌های طرفین یا عکس‌های دیگری را با هم مبادله کنند در حالی‌که دیگر به استودیوها نیازی نیست. تکنولوژی به‌سرعت در حال پیشرفت است. علاوه بر این می‌تواند صدا و تصویر کنفرانس را برای آینده نگه دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :