نتایج دو نظرسنجی جدید نشان می دهد که حدود نیمی از مردم ایالات متحده معتقد هستند ترامپ در برخورد با مسائل اصلی کشور بسیار تندروی کرده است و سهم قابل توجهی از افکارعمومی آمریکا از ایده احضار وی به دادگاه حمایت می کنند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 February 07
افکارعمومی آمریکا؛ خواستار محاکمه ترامپ است

به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از شفقنا، نتایج نظرسنجی جدید گالوپ نشان می دهد که اکثریت مردم آمریکا مخالف اقدامات دونالد ترامپ در مساله مهاجرت از خاورمیانه و ساخت دیوار در مرز مکزیک هستند.

این نظرسنجی که در روزهای 30 و 31 ژانویه انجام شده بیانگر آنست که ۴7 درصد از آمریکایی ها باور دارند که دونالد ترامپ در برخورد با مسائل اصلی کشور بسیار تندروی کرده است. در مقابل تنها 22 درصد عملکرد باراک اوباما در روزهای نخست ریاست جمهوری اش را تند قلمداد می کنند.

 بنابر نظرسنجی گالوپ ۵۵ درصد از مردم آمریکا مخالف ممنوعیت موقت ورود اتباع 7 کشور خاورمیانه به ایالات متحده هستند و ۵8 درصد با تعلیق برنامه پناهجویان سوری مخالفت کرده اند. به علاوه یک اکثریت 60 درصدی از مردم آمریکا با ساخت دیوار در مرز مکزیک مخالف هستند. 

در نظرسنجی دیگری که طی روزهای 29 تا 31 ژانویه برای ارزیابی عملکرد کلی ترامپ از سوی گالوپ انجام شد، ۵2 درصد مخالف و ۴3 درصد موافق عملکرد او بودند و ۶ درصد افراد نظری در مورد آن نداشتند.

نظرسنجی گالوپ با پرسش از1018 بزرگسال آمریکایی انجام شده و ضریب خطای ۴ درصد دارد.

نظرسنجی دیگری که از سوی (Public Policy Polling) PPP انجام شده مبین آنست که ۴0 درصد از مردم آمریکا از احضار ترامپ به دادگاه حمایت می کنند. البته ۴8 درصد افراد مخالف این ایده هستند و 12 درصد نظری ندارند. این درحالیست که هفته گذشته 3۵ درصد افراد خواستار دادگاهی کردن ترامپ بودند. گفتنی است بیش از ۵00 هزار نفر طوماری را امضا کرده اند که از سوی یک کمپین با نام «اکنون ترامپ را دادگاهی کنید» تهیه شده است. 

نتایج این نظرسنجی همچنین روشن ساخته است که یک اکثریت ۵2 درصدی باراک اوباما را در مقام ریاست جمهوری بر ترامپ ترجیح می دهند. ۴3 درصد ترامپ را ترجیح می دهند و ۵ درصد مطمئن نیستند. این درحالیست که معمولا رییس جمهورها در آغاز فعالیتشان از محبوبیت بالایی برخوردارند.

بنابراین ترامپ دو رکورد تاریخی دیگر را نیز به دست آورده است به طوریکه اکنون افراد قابل توجهی خواهان کشاندن او به میز محاکمه هستند و یک گروه اکثریتی هم آرزو دارند می توانستند اوباما را به قدرت بازگردانند.

نظرسنجی PPP دریافته است که رویکرد مردم به ترامپ هنوز منفی است به طوریکه ۵2 درصد افراد نسبت به او نگرش منفی دارند و ۴۵ درصد نگاه مثبتی به وی دارند.

این نظرسنجی با پرسش تلفنی از 72۵ بزرگسال آمریکایی در روزهای 30 و 31 ژانویه انجام شده است.

علی رغم پیروزی دونالد ترامپ در الکترال کالج، وی با حدود سه میلیون رای کمتر نسبت به رقیب خود بازنده آراء مردمی بود. از این رو اینک رییس جمهور آمریکا با پایین ترین نرخ محبوبیت در تاریخ معاصر ایالات متحده مواجه است.

منابع: ایندیپندنت، پولیتیکو، هیل
برچسب: ترامپ ، آمریکا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :